Marka ismi ve markalaşmayı gündeme getiren gelişmeler
Marka Tescil Belgesi Almak Marka İsimleri ile Marka Oluşturma Orjinal Logo Tescille Korunur. Yabancı İsimleri İlginç Markalar Marka Bulma İzmir Patent Ofisleri Ankara'da Patent Firmaları İstanbul.
Marka ismi ile markalaşmanın marka tescilin önemi anlaşıldı. Marka ismi ve markalaşmayı gündeme getiren gelişmelerden diğeri ise, üreticilerin günümüz rekabet şartlarında ticaret ve tüketiciler üzerinde belli bir denetim ve etkinlik sağlama gerekliliğidir. Bu nedenle, ürünlerin ayırt edici işleviyle markanın önemi daha da arttırmaktadır.
Günümüzde teknolojik gelişimin beraberinde getirdiği, iletişim imkanları, pazarda aynı ürünün birden fazla çeşidinin bulunması, self servis satış ünitelerinin artmasına neden olmuştur. Ayrıca, pek çok ürünün ambalajlı satılması nedeniyle tüketicinin dokunma, tatma ve deneme şansı kaybolmuştur.
556 sayılı Markaların Korunması Hakkında Kanun Hükmünde Kararname anlamında Marka; "Bir işletmenin mal veya hizmetlerini bir başka işletmenin mal veya hizmetlerinden ayırt etmeyi sağlaması koşuluyla kişi adları dahil, özellikle sözcükler, şekiller, harfler, sayılar, malların biçimi veya ambalajlan gibi çizimle görüntülenebilen veya benzer biçimde ifade edilebilen, baskı yoluyla yayınlanabilen ve çoğaltılabilen her türlü işaretleri içerir” şeklinde tanımlanmaktadır.
Markayla ilgili bir diğer tanım ise; marka, gerek kalite, gerekse dürüst bir çalışma ve iş hacmi sembolü olarak hak sahibini tanıtan işaretlerdir. Marka, bir veya bir grup üretici ve /veya satıcının mal ve hizmetlerini belirlemeye, tanıtmaya ve rakiplerinkinden ayırıp farklılaştırmaya yarayan isim, terim, sözcük, simge (sembol), tasarım (dizayn), işaret, şekil, renk veya bunların bileşimleridir.
Markalaşma, Tüketici Markaları Markayla ilgili tanımlara baktığımızda ayırt edici özellik en önemli kavram olarak karşımıza çıkmaktadır. Marka rekabetçi anlamda tüketicilerin hangi ürünü satın alacağına, kullanacağına karar vermesinde yönlendirici bir ipucu özelliği taşır.
Bu durumda marka, tüketicinin zihninde diğer markalardan ayrı, farklı bir iz yaratmak için özetlenmiş bir algılanan değer ifadesi olarak da tanımlanabilir. Ürün, işlevsel bir yararı sunan somut bir niteliğe; marka ise bu işlevselliğin ötesinde ürünün değerini arttıran bir isim, sembol, tasarım ya da işaretin yarattığı soyut bir niteliğe sahiptir.
Bilgilendirme: Türk Patent Enstitüsü "TPE" Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı'na Bağlı Bir Resmi Devşet Kuruluşudur.
Marka Tescil Belgesi Almak Marka İsimleri ile Marka Oluşturma Orjinal Logo Tescille Korunur. Yabancı İsimleri İlginç Markalar Marka Bulma İzmir Patent Ofisleri Ankara'da Patent Firmaları İstanbul.
Marka ismi ile markalaşmanın marka tescilin önemi anlaşıldı. Marka ismi ve markalaşmayı gündeme getiren gelişmelerden diğeri ise, üreticilerin günümüz rekabet şartlarında ticaret ve tüketiciler üzerinde belli bir denetim ve etkinlik sağlama gerekliliğidir. Bu nedenle, ürünlerin ayırt edici işleviyle markanın önemi daha da arttırmaktadır.
Günümüzde teknolojik gelişimin beraberinde getirdiği, iletişim imkanları, pazarda aynı ürünün birden fazla çeşidinin bulunması, self servis satış ünitelerinin artmasına neden olmuştur. Ayrıca, pek çok ürünün ambalajlı satılması nedeniyle tüketicinin dokunma, tatma ve deneme şansı kaybolmuştur.
556 sayılı Markaların Korunması Hakkında Kanun Hükmünde Kararname anlamında Marka; "Bir işletmenin mal veya hizmetlerini bir başka işletmenin mal veya hizmetlerinden ayırt etmeyi sağlaması koşuluyla kişi adları dahil, özellikle sözcükler, şekiller, harfler, sayılar, malların biçimi veya ambalajlan gibi çizimle görüntülenebilen veya benzer biçimde ifade edilebilen, baskı yoluyla yayınlanabilen ve çoğaltılabilen her türlü işaretleri içerir” şeklinde tanımlanmaktadır.
Markayla ilgili bir diğer tanım ise; marka, gerek kalite, gerekse dürüst bir çalışma ve iş hacmi sembolü olarak hak sahibini tanıtan işaretlerdir. Marka, bir veya bir grup üretici ve /veya satıcının mal ve hizmetlerini belirlemeye, tanıtmaya ve rakiplerinkinden ayırıp farklılaştırmaya yarayan isim, terim, sözcük, simge (sembol), tasarım (dizayn), işaret, şekil, renk veya bunların bileşimleridir.
Markalaşma, Tüketici Markaları Markayla ilgili tanımlara baktığımızda ayırt edici özellik en önemli kavram olarak karşımıza çıkmaktadır. Marka rekabetçi anlamda tüketicilerin hangi ürünü satın alacağına, kullanacağına karar vermesinde yönlendirici bir ipucu özelliği taşır.
Bu durumda marka, tüketicinin zihninde diğer markalardan ayrı, farklı bir iz yaratmak için özetlenmiş bir algılanan değer ifadesi olarak da tanımlanabilir. Ürün, işlevsel bir yararı sunan somut bir niteliğe; marka ise bu işlevselliğin ötesinde ürünün değerini arttıran bir isim, sembol, tasarım ya da işaretin yarattığı soyut bir niteliğe sahiptir.
Bilgilendirme: Türk Patent Enstitüsü "TPE" Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı'na Bağlı Bir Resmi Devşet Kuruluşudur.